Kako povećati životni standard bez promene posla
Pridružite nam se i postanite deo tima
Obzirom da ste tu gde jeste, bilo bi dobro da pročitate tekst koji sledi. Napisao ga je Eric Worre, jedan od najpriznatijih stručnjaka za mrežno poslovanje na svetu.
Svi pravi stručnjaci se u potpunosti slažu sa svim navedenim pa vam predlažem da to i vi u svom životu stalno imate na umu.
NOVA ekonomija – PROFESIONALNI PRISTUP
Eric Worre
Ja nisam pisac. Priznajem odmah. Put koji me je doveo do ove priče bio je veoma dug i krivudav. Ustvari, više puta sam pokušao da je napišem, čak sam i pisce angažovao da to urade umesto mene. Ipak, na kraju mi se uvek činilo da nešto nije kako treba. Sećam se dana kada sam se prvi put susreo sa mrežnim poslovanjem. Bilo je to u januaru 1988. Imao sam tada 23. godine. Bio sam tek oženjen i roditelj jednog malog dečaka. Sedeo sam i gledao taj ludi video snimak koji su doneli. Bio je pun raskošnih kuća, limuzina i izjava o uspehu ljudi. Izgledalo je previše bajno da bi bilo istinito, nisam se zainteresovao i svima sam posle toga govorio da je to potpuno bez veze i nemoguće. Moji prirodni odbrambeni mentalni filteri jednostavno nisu dozvoljavali da ta ideja uopšte i dopre do mene.
Za početak da razjasnim da mrežno poslovanje ima svoj sopstveni “žargon”. Neke kompanije svoje ljude nazivaju distributerima, druge ih nazivaju članovima tima, dok ih mnogi nazivaju brend partnerima, promoterima ili saradnicima. Ali, to je potpuno nevažno, važna je suština.
U početku, kao i većina ljudi, odnosio sam se prema mrežnom poslu kao da to i nije posao. Ušao sam u celu stvar, vrteo neke telefone i nadao se da su moja pozicija i dati trenutak dovoljni da mi se posreći da zaradim neku lovu. U početku je to i uspevalo! Bio sam donekle i uspešan, ali kao što pretpostavljate, to nije dugo trajalo. Tri meseca kasnije, moj prihod iz mrežnog posla je presušio. A kada se to desilo, moj pozitivan stav prema svemu tome potpuno se ugasio. Počeo sam sve i svakoga da okrivljujem za svoj neuspeh. Okrivio sam proizvod. Okrivio sam kompaniju. Svi su mi bili krivi osim mene samog.
Onda se dogodilo nešto što mi je promenilo život. Gledao sam vesti na televiziji. Gostovao je stručnjak za oblast koje se više ne sećam. Pitao sam se tada: “Kako čovek postaje stručnjak za TU temu?” Jedino što mi je palo na pamet je da takav čovek sigurno donese odluku da stekne iskustvo, nauči sve što se može naučiti, pročita svaku knjigu, razgovara sa svima i toliko dobro se obuči da postane stručnjak.
Konačno je u mom mozgu kliknulo da, ukoliko zaista tako odlučim, ja takodje mogu da postanem stručnjak za mrežno poslovanje. Mogu da se usredsredim na sticanje veština. Mogu da vežbam dok ne postanem stručnjak i NIKO ne može da me u tome spreči. Do tog trenutka, stalno sam tražio neki štos. Nadao sam se da će mi se posrećiti. Nadao sam se da ću postati sponzor nekoj super zvezdi koja će da promeni sve. I plašio sam se da ću izgubiti šansu ako mi se to ubrzo ne desi. Tako sam tog dana odlučio da promenim fokus i unapredim veštine toliko da postanem profesionalac u mrežnom poslovanju. Bio je to dan koji je promenio moj život. Od tada, život mi je neverovatna avantura. Mrežno poslovanje je postalo moja karijera. Imam potpunu slobodu korišćenja vremena. Upoznao sam najneverovatnije ljude širom sveta. Dobio sam sposobnost da dirnem i budem dirnut životima stotina hiljada ljudi, da putujem širom sveta, da dam svoj doprinos ciljevima u koje verujem i što je najvažnije, da postanem bolji čovek.
Sve se to desilo meni, ali može da se desi i vama takođe.
- Da li mislite da ste osoba koja ima neke vrednosti?
- Da zaslužujete da imate mnogo više od onog što trentno imate?
- Da zaradjujete više?
- Da li imate osećaj da sigurno mora da postoji i nešto bolje kad je u pitanju Vaš posao i način na koji sastavljate kraj s krajem?
Dobra vest: POSTOJI bolji način, ali drugačiji je nego što su vas učili u školi. Postoji način da obezbedite veću i stabilniju zaradu, bez obzira na vrstu posla koji trenutno radite.
Dozvolite da objasnim.
Stari modeli poslovanja ubrzano odumiru, neki su već mrtvi, a mi prolazimo kroz najveću i najbržu istorijsku promenu u svetu ekonomije.
NOVA ekonomija koju svi već živimo
N e k a d :
Svet koji poznajete se promenio i menja se svakim danom sve brže i brže. Za ljude koji ne prepoznaju ovu činjenicu, ovo će biti najgore vreme. Za ljude koji to pravilno shvate, ovo će biti najbolje vreme. Tokom poslednjih sto godina, desio se interesantan fenomen. Uspon korporacija je postao društveni standard. Bezbedno i poštovano mesto za ljude koji su zaposleni u korporacijama. Proces je bio:
Prvi korak: Ideš u školu i stekneš znanja potrebna za rad u nekoj struci.
Drugi korak: Pronañeš kompaniju koja će te zaposliti.
Treći korak: Radiš u kompaniji četrdeset godina.
Četvrti korak: Ideš u penziju.
S a d a :
U poslednjih nekoliko decenija nešto se promenilo, a u poslednjoj deceniji je to tek drastično: obećana nagrada koju kompanija daje za vašu lojalnost i trud se pokazala kao mit i prošlost. Ljudi su počeli da shvataju da lojalnost koju su poklanjali kompaniji nisu dobijali zauzvrat od same kompanije. Iz toga ubrzano nastaje drugačiji proces:
Prvi korak: Ideš u školu da stekneš što šire obrazovanje jer diploma nema vrednost kao ranije, nema garanciju za zaposlenje.
Drugi korak: Pronañeš kompaniju koja će te zaposliti.
Treći korak: Tokom svoje karijere prelaziš često iz jedne kompanije u drugu, svakako menjaš poslove, a često i zanimanje i struku uz razne oblike doškolovavanja, i to na svakih tri do pet godina, iz različitih ekonomskih ili političkih razloga.
Četvrti korak: Ustanoviš da nemaš mogućnost pristojne penzije nakon četrdeset godina takvog rada, i nastaviš da radiš.
Istraživanja pokazuju da pripadamo generaciji koja će tokom radnog veka morati da promeni bar 6 zanimanja. Danas prolazimo i kroz najveću i najbržu promenu svih vremena. Kompanije su čitav vek plaćale ljude po satu, nedelji ili godini. Na globalnom nivou, to se sada POTPUNO menja.
U b u d u ć e :
Svet se sve više menja u pravcu ekonomije učinka. To se već ubrzano dogaña. Evo šta to znači: Ubuduće, bićete plaćeni samo za učinak. Nećete biti plaćeni za svoje vreme. Mnogi ljudi koji poslužuju u ugostiteljstvu već žive po tom modelu. Dobijaju veoma malu naknadu po satu koja je zakonom odreñena, i žive od napojnica, na osnovu njihovog učinka. Ako možete da zamislite taj isti model primenjen gotovo na sve poslove na svetu videćete šta se sprema. Osoba koja čisti sobe u hotelu neće više biti plaćena po satu. Biće plaćena po sobi.
Za kancelarijske radnike, evo primera:
Čovek zarađuje 60,000$ godišnje.
Prvi korak: Kompanija će mu smanjiti platu na 50,000$, na primer, zato što na današnjem tržištu ima ljudi koji će taj posao raditi i za manje para.
Drugi korak: Umanjiće “osnovnu” zaradu, na otprilike 20,000$ godišnje.
Treći korak: Ponudiće tom čoveku dodatnih 30,000$ godišnje ako ispuni odredjene mesečne norme.
Drugim rečima, ukoliko ispuni ciljane brojke, moći će da zaradi dodatnih 2,500$ dolara mesečno. Eto i pritiska, a kompanija to voli. Ukoliko čovek ne ispuni ciljane brojke, kompanija će uštedeti još više novca. Ukoliko ISPUNI, pogodite šta vam se u budućnosti piše? Podići će očekivanja od vas!
To će vam se desiti, a možda već i jeste. Računajte na to. Desiće se svakoj profesiji na svetu. Evolucija je počela. Zašto se to dogadja? Prvo, to je za kompaniju bolji model. Imaće bolje rezultate sa manje troškova. Drugo, novoj ekonomiji je potrebno manje ljudi, a u kompaniji će se sve više ljudi boriti za radna mesta kojih ima sve manje i manje jer se svakodnevno mnoga zanimanja ukidaju i nestaju.
Dozvolite mi da vam objasnim zašto je novoj ekonomiji potrebno manje ljudi. Eksponencijalni rast tehnologije je promenio sve. Sva pravila na kojima smo planirali budućnost padaju u vodu velikom brzinom. Zanimanja nastaju i nestaju pre nego što školstvo uspe da odreaguje. Dosadašnji sistem školovanja se sve više urušava jer se menjaju i društvene vrednosti, diploma nema vrednost kao nekad. Kriza je, sve lagano staje, analiza tržista u poslednjih 10 godina to pokazuje. Ali, najveća bogatstva su stvarana u periodima kada je bila neka od ekonomskih kriza, a one nastaju onda kada dolazi do velikih promena. Stvarali su ih oni ljudi koji su uočavali prave mogućnosti u vreme krize. Stari ekonomski model je slomljen, puca na sve strane, zato je kriza!
Da li se sećate telefonskih službi za pomoć potrošačima u kojima su radili ljudi s kojima ste mogli da razgovarate? Danas razgovarate sa mašinom, a ta radna mesta su nestala. Da li se sećate vremena kad su kompanije imale ogroman broj ljudi zaposlen u sektoru prodaje? Danas ljudi naručuju preko interneta, a ta radna mesta su takoñe nestala. Da li se sećate video klubova i ljudi koji su tamo radili? Danas ljudi gledaju filmove na laptop i tablet računarima, nema više tih radnih mesta. Ja volim knjige, preporučujem vam da idete u knjižare dok je to još uvek moguće. Uskoro će i to biti istorija, kao i radna mesta u knjižarama. Isto važi za servisere TV aparata i mnoga slična takva zanimanja koja su cvetala pre samo desetak godina, a već danas praktično više ne postoje.
Mogao bih tako da nastavim bukvalno o svakom radnom mestu na svetu. Tehnologija i efikasnost svaki dan izbrišu po neki posao i mi ništa ne možemo da učinimo da to sprečimo. U stvari, to se dogaña sve brže i brže. Ako samo sedite i čekate da se ekonomija oporavi i vrate nestala radna mesta, reći ću vam nemojte to da radite. NEĆE SE OPORAVITI.
Kako povećati životni standard bez promene posla
Najbolji način, ne samo da se preživi nego i da se uspe u novoj ekonomiji je mrežno poslovanje.
Sve višekompanija će se opredeliti za mrežno poslovanje zato što to u potpunosti odgovara novoj ekonomiji. Mrežno poslovanje kao da je dizajnirano baš za potrebe nove ekonomije iako je nastalo mnogo pre početka pomenutih promena. Kompanija obezbeđuje potpunu korporativnu podršku, a distributere isplaćuje isključivo na osnovu njihovog učinka u promociji svojih proizvoda. To je ekstremno efikasno, imajući u vidu da u novoj ekonomiji reč koja se širi od usta do usta daje bolje rezultate nego bilo koji drugi oblik promocije. A kompanija može jednostavno da uzme novac koji bi potrošila na reklame i promociju i plati distributerima da šire priču. Danas svaka osoba upozna 10 puta više ljudi nego pre dve decenije. Prosečna osoba u urbanom okruženju dnevno primi više od 3000 reklamnih poruka, a za godinu dana vidi više oglasa nego koliko je za ceo život videla prosečna osoba pre 50 godina. Danas skoro niko više i ne veruje reklamama.
Ono što je vama kao preduzetniku važno u ovom smislu je da uživate u svim blagodetima klasičnog preduzetništva bez uobičajenih rizika. A vaš prihod neće biti ograničen, zato što kompanije koje se bave mrežnim poslovanjem ŽELE da zaradite koliko god je moguće više, jer to za njih znači veliki promet. Kad ste već plaćeni po učinku, čemu ograničenje? Ljudi koji se prihvate pravljenja potrošačkih mreža zarađuju OZBILJAN novac. Mrežne kompanije plaćaju neograničene sume novca onima koji doprinose povećanju prometa i pomažu neupućenima da shvate suštinu mrežnog posla. Većina misli da je mrežno poslovanje neko trčanje okolo i prodaja proizvoda. I zato to ne žele da rade, ne vide sebe u tome. Pa i ne treba to da rade!